Litigii chirias-proprietar
Reprezentarea proprietarilor
Proprietarii caută să fie reprezentați legal într-o dispută cu chiriașii iar procedurile de evacuare au nevoie de un avocat cu experiență , bun cunoscător al legislatiei cu privire la închirieri. Proprietarii au drepturi substanțiale și avantaje procedurale. La firma de avocatură Paul Dumbravanu, cunoaștem încercările dificile la care sunt supuși proprietarii în fața unor chestiuni juridice și îi reprezentăm într-un mod eficace și rentabil. Vom apăra dreptul proprietarilor și îi vom susține în demersurile legale privind protejarea proprietăților imobiliare prin evacuarea chiriasilor fara contract.
Litigiile vor fi administrate eficient și la un preț corect, într-o manieră directă. Redactarea notificărilor de evacuare a chiriașilor se fac cu toată responsabilitatea, deoarece cea mai mică eroare poate conduce la întârzieri și la probleme în justiție. O cerere de evacuare greșit formulată poate duce la un litigiu costisitor.
Reprezentare juridică și consiliere de specialitate
Litigiile dintre proprietari și chiriași sunt deseori intense. Greșelile pot fi costisitoare și pot conduce la reluarea litigiilor. Proprietarii sunt consiliați să nu se reprezinte singuri, ci să beneficieze de o reprezentare legală a unui avocat cu multă experiență în domeniu. Este necesară o abordare profesionistă pentru a face față unor probleme juridice cu chiriașii. Pentru mai multe informații sau pentru programarea unei întrevederi cu un avocat specializat în litigii între chiriași și proprietari, va rugăm să ne contactați!
Pentru un proprietar, inițierea unei acțiuni de evacuare a chiriașilor și redobândirea proprietății, este un demers legal complicat, iar în această situație trebuie ținut cont de prevederile legale și de drepturile și obligațiile chiriașilor.
Evaluarea chiriașilor este cel mai inspirat demers
Evaluarea chiriașilor este cel mai inspirat demers pe care îl puteți face în decursul experienței de management a proprietății, pentru eliminarea grijilor și pentru protejarea investiției dumneavoastră.
Există anumite calități pe care ar trebui să le căutați, calități care indică de obicei chiriașii de calitate, precum și cei care v-ar putea cauza neplăceri pe parcurs.
Pentru un business în imobiliare bine condus, toți proprietarii ar trebui să creeze proceduri solide pentru pre-monitorizarea, evaluarea și aprobarea potențialilor doritori de închiriere.
Ce reprezintă evaluarea chiriașilor?
Când vorbim despre evaluarea chiriașilor, la ce anume ne referim mai exact?
Evaluarea chiriașilor este o metodă de investigare a istoricului potențialilor chiriași și descoperirea lor așa cum sunt cu adevărat. Acest lucru înseamnă că verificați informațiile pe care vi le-au pus la dispoziție, să analizați informații externe și apoi să ajungeți la o estimare rezonabilă a tipului de chiriași ce se preconizează a fi. Spunem estimare rezonabilă, deoarece nu există metode infailibile pentru a ști exact calitățile viitorului chiriaș. Ca proprietari, este obligația noastră de a analiza în profunzime și de a alege cel mai potrivit chiriaș pentru închiriere.
7 calități ale unui chiriaș excelent
Așa cum am menționat mai devreme, nu există garanții pentru viitorul posibil chiriaș. Cu toate acestea, există câțiva parametrii care va pot ajută să decideți ce fel de chiriaș va fi. Pentru a va ușura viața, trebuie să alegeți să închiriați proprietatea dumneavoastră numai către cel mai bun chiriaș posibil. În cele ce urmează aveți o lista cu 7 trăsături specifice unui bun chiriaș:
Simbolul banilor – Abilitatea de a își permite plata chiriei
Prima și cea mai importantă calitate a unui bun chiriaș este puterea acestuia de a plăti lunar chiria. Fără o plata corectă, veți fi forțat să evacuați chiriașul și veți pierde sume bune pe taxe, luni fără chirie, alte daune. Majoritatea proprietarilor solicită ca cel care închiriază să câștige cel puțin triplu valoarea chiriei lunare, din jobul lor oficial (ce rezultă din documente). Mare parte a chiriașilor tind să creadă că își permit o chirie mai mare, așa că este de datoria proprietarului să stabilească regulile. De obicei, de trei ori valoarea chiriei lunare este un venit suficient.
Simbolul plății la timp
În timp ce anumiți proprietari văd chiria că un simplu beneficiu, iar o penalizare că urmare a întârzierii la plata, ca un bonus, un chiriaș care plătește cu întârziere este foarte posibil să întrerupă total plata chiriei. Stresul creat de întârzierea la plata nu este o experiență plăcută și poate fi evitată doar dacă închiriați la persoane cu un istoric solid de plăti la termen.
Simbolul venitului stabil
În timp ce un chiriaș poate fi în stare să plătească chiria acum, la termen, abilitatea să de a plăti în viitor este determinată de situația sa profesională. Dacă chiriașul este tipul de om care schimbă joburile des sau are perioade lungi de șomaj, atunci vă veți găsi în situația unor perioade de chirie neplătită.
Simbolul maturii – Capacitatea de a menține curățenia, abilități casnice
Nici un chiriaș nu stă la nesfârșit și atunci când pleacă, vă doriți să primiți înapoi proprietatea în stare bună. Este de aceea important ca locatarii să acorde importanță unei vieți în ordine și curățenie. Ei trebuie să mențină proprietatea dumneavoastră cel puțin în starea în care au primit-o.
Simbolul pastilei – aversiune față de droguri, crime, activități ilegale
Nu mai este nimic de adăugat, e de la sine înțeles că dacă aveți chiriași implicati în activități ilegale vă vor cauza neplăceri, stres și pierderi.
Simbolul stresului – ce stres va va crea acest chiriaș?
Ultima calitate pe care trebuie s-o aibă un chiriaș bun este ceea ce numesc eu „stres zero”, adică fără probleme pentru dumneavoastră, ca proprietar. Unii chiriași pot fi foarte solicitanți, cerându-vă timp și atenție.
Acest ghid final este destinat să vă ajute să găsiți informațiile necesare și de a selecta chiriașul care se apropie cel mai mult de profilul chiriașului ideal, având cât mai multe din cele 7 calități. Evident niciun chiriaș nu va fi 100% perfect, deci va fi alegerea dumneavoastră și va depinde mult de nivelul de implicare și de locația unde se află proprietatea dumneavoastră. Dacă sunt greu de găsit chiriași, poate fi preferabil să închiriați unuia mai puțin „perfect” decât să vă rămână proprietatea vacantă. Dacă aveți de unde alege chiriași, atunci vă puteți permite să fiți mai selectiv.
Stabilirea criteriilor minimale
Unul dintre cei mai importanți pași în evaluarea chiriașilor și găsirea celui mai bun, este să va stabiliți o lista de criterii minimale de îndeplinit, pentru proprietatea dumneavoastră. Lista acestor criterii minime trebuie să fie comunicată potențialilor chiriași, la telefon, să fie menționat în anunțul de închiriere și chiar explicată direct celor care nu se califică.
Un chiriaș recent evacuat nu este bun de luat în calcul că potențial chiriaș. Înțeleg că oamenii se pot schimbă, dar nu îmi asum vreun risc. Gândiți-vă la procesul de monitorizare ca la un filtru. La fiecare pas al procesului de monitorizare, se îngustează bazinul aplicanților până când rămân câțiva sau chiar unul singur potrivit. Pre-monitorizarea este cea mai îngustă parte a procesului de selecție și vă va ajuta să îi sortați pe cei care nu se califică.
Ghidul Inchirierii
Ceea ce stiu este faptul ca inchirierea unei proprietati poate fi o experienta dificila, consumatoare de timp si energie, fie o experienta minunata. Rolul meu este sa va ofer suficiente informatii solide astfel incat sa puteti lua o decizie corecta si bazata pe fapte, nu pe emotii (inchirierea fiind de cele mai multe ori un proces emotional).
Pentru a eficientiza întreg procesul de identificare a POSIBILELOR problemelor generate de conflicte in legătura cu închirierea apartamentului am pregătit o analiza completa cu toate masurile pe care le puteți aplica in vederea prevenirii sau remedierii situației.
Din experienta acumulata in domeniul imobiliar am compus un ghid de identificare rapida a problemelor.