Forta majora in contractele de inchiriere
O primă privire asupra problemelor legale în contractelor de inchiriere, datorită Coronavirus
Proprietarii și chiriașii m-au sunat cu multe întrebări despre pandemia globală de astăzi. Iată o prezentare rapidă a multor dintre aceste întrebări și răspunsurile pe care le ofer în general. Totuși, toate acestea sunt un teritoriu nou.
Fiecare situație depinde de circumstanțele sale specifice, mai ales, după verificarea documentelor.
Greșeala de 2.000 de euro
Pierderea unei acţiuni in evacuare vă va costa cel puțin 2.000 de euro în momentul în care plătiți avocații pentru ambele părți. Faceţi calculele.
- În primul rând, chiar dacă chiriașul are doar o lună întârziere, discutam despre o sumă medie de 500, 1000, 1500 euro ? Probabilitatea este să fie cel puţin atât.
- În al doilea rând, există taxa judiciară de timbru aferentă evacuării. Luaţi în calcul cel puțin 100 de lei pentru acest cost.
- În al treilea rând, în multe situatii aveţi nevoie de un executor care să notifice chiriaşul. Adăugați 200-300 de lei
- În al patrulea rând, avocatul. Adăugați încă 1000 până la 2000 de lei.
- În al cincilea rând, chiriașul avea deja un avocat . Din moment ce ați pierdut cazul, veți plăti onorariile avocatului chiriașului. Adăugați 1.000-2000 de lei.
- În al șaselea rând, chiriașul nu a fost „atent” cu proprietatea Dvs., deci există daune despre care va spune că au existat „acolo când m-am mutat”. Adăugați 1000 de lei pentru reparaţii.
În continuare va prezint 12 lucruri pe care proprietarii le fac pentru a se asigura că dreptatea este de partea lor.
Dar, mai mult, acestea reprezintă şi 12 lucruri pe care să le faceţi pentru a fi siguri că evacuaţi chiriaşii neserioşi.
ATENŢIONARE!!!
Trebuie să citiţi prevederile legale privind închirierea locuinţelor şi reglementarea raporturilor dintre locatori şi locatari și să vă consultați cu un avocat specializat în drept imobiliar. Nu este suficient SA CONSULTATI orice avocat. Acest domeniu presupune o practică specializată și nu orice avocat va poate reprezenta în cunoștință de cauză.
- Notificări greşite
- Promiteţi ceva SI NU VA TINETI DE CUVANT
Același lucru este valabil și pentru regulile dintr-un complex de apartamente. Dar, în privinţa normelor pentru ansambluri rezidentiale, în nici un caz să nu cedaţi vreun milimetru. Spuneți că aveți reguli destul de stricte cu privire la parcare, dar îi spuneți unui chiriaș că poate să-şi lase prietenii să parcheze pe locul respectiv doar astăzi. Continuă să o facă. Dacă el poate convinge un judecător asupra faptului că a crezut că este în regulă să parcheze pe locul respectiv pentru totdeauna, astfel nu îl veți putea evacua pentru o încălcare a regulilor.
Formular plata intârziată
Nume _______________________________ Data __________
Adresa ________________________________ Locuinţa __________
Oraşul __________ Judeţul __________ Codul poștal __________
Subsemnatul……., proprietar sunt de acord ca suma de…… reprezentand chiria lunară _______________ poate fi plătită în data de ___ / ____ / ____ IN MOD EXCEPTIONAL doar pentru această lună.
Data
Dacă chiria nu este plătită la sau înainte de această dată, proprietarul poate iniția proceduri de evacuare pentru neplata chiriei pe baza unei notificări emisa in mod corespunzător.
Chiria datorată _______________
În plus
Taxe de întârziere _______________
___________________________________________
Chiriaş
______________________________
Chiriaş
___________________________________________
Proprietar
- Faceți ceva care încălcă termenii contractului de închiriere sau prevederile legale.
Acest demers poate crea într-adevăr o problemă atunci când încercați să descoperiți dacă chiriașul s-a mutat. Un astfel de exemplu a avut loc atunci când un proprietar, care nu a primit niciun fel de chirie pentru câteva luni, a mers la proprietate, a descoperit că ar părea că nimeni nu locuia acolo și a pătruns înăuntru.
După ce a intrat, a găsit mobilier vechi, deteriorat și toate utilitățile închise.
Nu a primit o notificare din partea locatarului că se mutase.. Proprietarul a aruncat mobila și a schimbat cheile. Problema a fost că chiriașul a pretins încă posesia. Deoarece proprietarul a aruncat bunurile imobile ale chiriașului și a intrat ilegal în proprietate, a trebuit să plătească chiriașilor despăgubiri..
O altă situație este aceea în care proprietarii se mută și nu-i spun chiriașului unde să trimită chiria. (Credeți-mă, s-a întâmplat.) Apoi, când nu primesc chiria, încep o acţiune de evacuare. Bineînțeles, proprietarul pierde, așa cum ar trebui, din neglijenta pură.
Asigurați-vă întotdeauna că urmați litera legii și toate detaliile din contractul de închiriere. Cititi aici articolul video despre Greșeli ale proprietarilor atunci când vor să încheie relația cu un chiriaș rău platnic: https://blog.pauldumbravanu.ro/2019/04/24/greseli-ale-proprietarilor-atunci-cand-vor-sa-incheie-relatia-cu-un-chirias-rau-platnic/
Urmariti video despre acest aspect aici :
- Aveți cereri de reparații nesoluţionate
- câteva rânduri în care locatarul poate scrie problema,
- o casetă în partea inferioară pentru a verifica, unde scrie „Nu este necesară nicio intervenţie de întreținere în acest moment”
- un loc pentru chiriaș ca să semneze
- Reclamagii
- Măriţi chiria fără a avea o clauză specifică în contract
- Acceptați plata parțială în timpul procesului de evacuare. Vechea axiomă „Nu refuzați niciodată banii” nu se aplică în acest caz; funcționează numai pentru chiriașul care nu plătește.
- Tulburarea folosinței locatarului
- Oprirea alimentării cu energie electrică
- Oprirea apei
- Oprirea gazului
- Schimbarea încuietorilor fară să-i daţi chiriașului o nouă cheie
- Scoaterea unei ferestre sau a unei uși
- Crearea unei perturbări care să facă proprietatea nelocuibilă
- Amenințarea chiriașului și / sau a familiei sale cu rău fizic
- Îngreunarea accesului / crearea unui acces extrem de dificil al chiriaşului la locuința lui
- Decuplarea apei
- Scoaterea unui aparat din locuinţă (cum ar fi o sobă sau un frigider)
- Angajarea cuiva pentru a „convinge” chiriașul să se mute
- Înlăturarea bunurilor chiriașului din proprietate
- Inducerea unei percepţii
- Trimiteți notificări specifice solicitând oprirea comportamentului respectiv.
- Păstrați copiile.
- Mențineți un jurnal/registru al fiecărui contact pe care îl aveți cu chiriașul, bun sau rău, indiferent de motiv, cu o dată și o oră pentru fiecare intrare. (Consultați „Formularul de incidente” din acest manual.)
- Hărţuirea locatarului
Banii pe care îi cheltuiți cu un profesionist vă pot economisi un cuantum infinit de timp, efort și bani.
Dacă decideți să efectuați evacuarea singuri, totuși, iată câteva sugestii pentru când vă prezentați în fața instanței
- Prezentaţi-vă la timp. Instanţa nu va fi impresionată dacă chiriașul ajunge la timp și Dvs. întârziați.
- Îmbrăcați-vă într-un stil business. Dacă sunteți bărbat, scoateţi-vă pălăria în fața judecătorului sau a oficialului instanței. Ar trebui să fie de la sine înțeles, dar au existat situații în care proprietarul a apărut în pantaloni scurţi şi în sandale în timpul verii. Desigur, chiriașul apare într-un costum din trei piese.
- Să aveţi dosarul chiriașului. Chiar dacă aveți un avocat, aduceți dosarul oricum. Nu se ştie niciodată. În plus, s-ar putea să fi existat modificări ale dosarului pe care avocatul Dvs. nu le are. Asiguraţi-vă că aveţi:
- contract de închiriere
- orice modificare a contractului de închiriere
- orice notificări prealabile către chiriaș
- reclamații scrise primite
- Pentru o notificare care să respecte contractul de închiriere, puteţi aduce câţiva martori. Confruntat cu dovezi reale, de multe ori acest lucru va convinge chiriașul să ajungă la o înţelgere pe loc.
- Evitați confruntările verbale cu chiriașul. Răspundeţi scurt, indiferent de ce spune chiriașul. Adesea, judecătorul va lăsa un chiriaș să vorbeasca, chiar dacă a luat deja o decizie
- Nu oferiți voluntar nicio informație. Adesea, vorbind prea mult puteți pierde cazul. Puteţi spune lucruri pe care nu aţi vrut să le spuneţi. Răspundeți doar la întrebările care vi se pun și nimic mai mult. Lasăţi chiriașul să spună prea multe.
- Dacă vă reprezentaţi singuri, pregătiți o prezentare a situației pentru instanța, împreună cu documentele aferente.
- „Cazul meu este anulat.” Chiriașul suna executorul în ziua evacuării și îi comunică că este secretarul avocatului și să îi anuleze evacuarea. Avocatul suna executorul și este informat de către acesta: „Am fost sunaţi de la biroul Dvs. pentru anularea executarii etc.”. Avocatul afla ulterior că nu a sunat nimeni de la biroul său.
- „Modificarea chitanţei de plată a chiriei.” Chiriașul ia chitanța pentru plata chiriei care arată că a plătit 300 de euro și o schimbă în 800 de euro.
- „Ce notificare?” „N-am primit niciodată o notificare cu termen” Acest lucru este cel mai adesea folosit atunci când în sala de judecată nu este prezent proprietarul și este cuvântul chiriașului împotriva celui al avocatului.
- „Nu se fac reparații niciodată.” Chiriașul declară că a refuzat să plătească chiria, deoarece proprietarul nu a făcut reparațiile solicitate în apartamentul lui. Dacă s-au facut presiuni în legătură cu plata chiriei, chiriașul avea de obicei cheltuieli „neprevăzute” pentru care a trebuit să folosească chiria.
- „Am plătit numerar și nu am primit o chitanță.” Această scuză este de la sine înţeleasă. Oh, dacă toți chiriașii ar fi atât de cinstiți și de încredere!
- „Trebuie să fiu în alt loc pe durata audierii mele de evacuare.” De exemplu, chiriașul trebuia să se afle într-o altă instanță pe o chestiune diferită. Sau „am avut un deces în familie și trebuie să mergem la înmormântare”. Cu toate acestea, când sunt întrebaţi, copiii chiriașilor spun că părinții lor sunt la lucru și nu știu nimic despre nicio înmormântare.
Clauze esentiale in contractul de inchiriere
Ghidul Complet

Foarte detaliat si elocvent! Multumecs!